Communicatie 21 oktober 2019

Lancering campagne De Grote Verbinding

Schepen voor Openbare Werken Claude Marinower gaf vandaag mee het startschot van de campagne over ‘De Grote Verbinding’. Dit is een verzamelnaam voor alle infrastructuurwerken rond de Oosterweelverbinding en het overkappen van de Antwerpse ring. Onder het merk ‘De Grote Verbinding’ zullen burgers geïnformeerd worden over de werken.

“De werfplanning van De Grote Verbinding is een complexe puzzel omdat er veel betrokken partijen zijn. Om die reden willen we een teveel aan communicatielijnen naar de burger vermijden. We ontwikkelden daarom een koepelmerk. Eén afzender die klaarheid schept en alle partners een verenigde stem geeft in dit dossier.

We zijn in zee gegaan met het Brusselse communicatiebureau, Lucy. Zij hebben een sterk merk en een erg creatieve campagne bedacht die De Grote Verbinding bij iedereen vertrouwd moet maken. Met leuke slogans zoals ‘De diamantstad krijgt nu ook zelf een mooie ring’ of — mijn persoonlijk favoriete — ‘De Koekenstad wordt om op te eten’, brengen we De Grote Verbinding naar het brede publiek.

De eerste promotiebeelden van De Grote Verbinding zullen vanaf deze en volgende maand te zien zijn in kranten, het straatbeeld en op sociale media. Daarna komen er ook periodieke campagnes, verspreid over verschillende maanden. Advertenties, werfbaches en algemene communicatie zullen steeds dezelfde, herkenbare vormgeving hebben. Een visueel systeem van bollen die, wanneer ze in beweging komen, verbonden worden tot één vloeiende lijn. Zoals de verschillende buurten van Antwerpen door De Grote Verbinding meer dan ooit één wereldstad zullen vormen. De stad zal ook op de komende boekenbeurs staan. Met een kennismakingsboekje over De Grote Verbinding die als titel heeft: ‘een heel klein boekje voor een heel groot verhaal.’” (fragment uit de speech van Schepen Marinower)