Marketing 8 februari 2019

Voorstelling campagne ‘Dressed by Antwerp’

Op vrijdag 8 februari 2019 stelde Schepen Marinower de campagne ‘Dressed by Antwerp’ voor. Hiermee wil de stad het unieke verhaal van de Antwerpse modescene in de verf zetten en de Antwerpse mode nationaal en internationaal willen promoten.

‘Vorige week zette Beyoncé op Instagram nog een foto van zichzelf in een mannenkostuum van de nieuwe zomercollectie van Dries Van Noten,’ vertelde Claude Marinower tijdens de persvoorstelling.  ‘Het staat vast dat de Antwerpse mode internationaal geliefd is. In het verleden zijn we daar niet altijd trots genoeg op geweest. Maar nu beseffen we dat de modewereld, samen met de haven, de diamant en musea mee het internationale DNA van deze stad bepaalt. Daar kunnen we niet trots genoeg op zijn.’

Élodie Ouedraogo en Tom Smith, frontman van de Britse rockband Editors, poseerden voor de campagne. Zij droegen outfits die ontworpen zijn door drie masterstudenten van de modeopleiding van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen. Deze eer ging naar Shuting Tsho uit China, de Belg Nick Haemels en de Duitse Julia Ballardt.

De campagne is te zien op de luchthavens van Zaventem, Charleroi en Eindhoven en de Thalys-wachthal in Brussel-Zuid waar veel toeristen en zakenreizigers passeren. Later zal ze ook nog te zien zijn op zo’n 200 panelen in vijf Nederlandse treinstations. Wie benieuwd is: er hangt nu al één campagnebeeld in de Huidevettersstraat.

Foto: modeontwerpster Anna Heylen, Shuting Qiu, Schepen Claude Marinower en Nick Haemels (c) Emmanuel De Prycker